15 mars 2012


Jag hade min praktik pa ASDA living, dar de saljer herr, barn och dam klader, elektronik, och tradgardsmobler. Jag har haft en underbar tid dar, for att jag har provat pa allting som de gor i butiken och darmed lart mig valdigt mycket och sett manga olika skillnader mot i Sverige. Jag har fatt skyltat i skyltfonstren, statt med i kassan, varit pa lagret, gatt med sakerhetsvakterna, hjalpt  kunder sa gott jag kunnat och hangt ut varor.

Skillnaden ar hur olika vi jobbar. Har i England har alla en varsin uppgift som de jobbar med hela tiden, medans vi i Sverige jobbar med manga olika saker samtidigt. De ar inte heller lika noga med att varorna ska hanga ratt eller pa ett visst satt, som vi har det i Sverige. Servicen mot kundena har i England ar att de maste fraga pa ett speciellt satt och avsluta motet med kunden pa ett satt. De har inte lika mycket personlig service som jag ar van med hemma.

/ Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar